Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza dynamických účinků působících na výhybkové konstrukce
Vukušičová, Daniela ; Vukušič, Ivan (oponent) ; Smutný, Jaroslav (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na měření a analýzu dynamických účinků ve výhybkách. V rámci práce byly vytipovány dvě výhybky v různém stádiu opotřebení, pozornost byla zaměřena především na oblast srdcovky výhybky, kde dochází k největším dynamickým účinkům. Cílem práce je srovnání výhybek z hlediska dynamického chování a stanovení vlivu opotřebení na dynamické účinky. Součástí práce je sestavení metodiky měření a návrh vhodného matematického aparátu pro vyhodnocení dynamických dějů ve výhybkách.
Nosná ocelová konstrukce rozhledny
Klimeš, Pavel ; Šmak, Milan (oponent) ; Hron, Lukáš (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem a statickým posouzením nosné ocelové konstrukce rozhledny s výškou 25 m, která je situována v lokalitě Žabčice. Součástí práce je rovněž technická zpráva a výkresová dokumentace. Cílem práce bylo stanovit zatížení rozhledny (stálé, užitné a klimatické), jejich implementaci do výpočtového modelu vytvořeného v programu SCIA Engineer 2012.0 a pomocí ručního výpočtu pak posouzení namáhání vybraných prutů, spojů a kotvení. Autor práce se zaměřil na klimatická zatížení – vítr a námrazu, které byly stanoveny dvěma postupy pomocí norem ČSN EN 1991-1-4, ČSN EN 1993-3-1 a ČSN ISO 12494. Obě řešení byla vyhodnocena a pro méně příznivé z nich bylo provedeno statické posouzení.
Ocelová konstrukce heliportu
Klimeš, Pavel ; Barnat, Jan (oponent) ; Štrba, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem a statickým posouzením nosné ocelové konstrukce heliportu s výškou 20 m, která je situována v lokalitě Praha 1 v nemocničním areálu Na Františku. Součástí práce je rovněž technická zpráva a výkresová dokumentace. Práce obsahuje stanovení zatížení heliportu, a jejich implementaci do výpočtového modelu vytvořeného v programu SCIA Engineer 2015.3. Pomocí ručního výpočtu bylo následně provedeno posouzení namáhání vybraných prutů, spojů a kotvení.
Měření a analýza dynamického zatížení působícího na železniční výhybky
Růžková, Jitka ; Pazdera, Luboš (oponent) ; Smutný, Jaroslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem zjednodušené metodiky měření, aplikací této metodiky při reálném měření a vyhodnocením. Teoretická část obsahuje základní informace o dynamických účincích od rázů a vibrací. Dále je popsán postup měření dvou zkoumaných konstrukcí srdcovek stejného typu (srdcovka monoblok s povrchem zpevněným výbuchem) s rozdílným uložením (pružné a klasické). Praktická část obsahuje analýzu naměřených dat, která je provedena v časové a frekvenční oblasti. Cílem práce je ověření funkce pružného uložení srdcovky ve výhybce v porovnání s klasickým upevněním.
Studie dynamických účinků na mostní konstrukci od pohyblivého zatížení
Zavřelová, Michaela ; Martinásek, Josef (oponent) ; Vlk, Zbyněk (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je dynamická parametrická studie železničního mostu na dynamické účinky přejezdu vysokorychlostních vlakových souprav pomocí modelu zatěžovacího vlaku HSLM-A po železničním mostě. Výpočtový model je zpracován v softwarech RFEM 5.29.01 s modulem RF-MOVE a v prereleasové verzi RFEM 6 a RSTAB 9 jako 2D prutový v rovině XZ. Dále jsou vytvořeny statické zatěžovací stavy a modely zatížení LM 71 a HSLM-A. Model zatížení HSLM-A je zpracován pro universální vlaky A1-A10, jež každý přejede železniční most celkem 15 rychlostmi v rozmezí 120 km/hod – 400 km/hod. V rámci diplomové práce je provedena detailní parametrická studie závislosti maximálních deformací a zrychlení uzlu ve směru Z na rychlostech jednotlivých vlakových souprav. V parametrické studii je použita modální a časová analýza. Součástí diplomové práce je určení oblasti rezonance.
Experimentální analýza vybraných železničních konstrukcí
Nohál, Viktor ; Pazdera, Luboš (oponent) ; Tomandl, Vladimír (oponent) ; Smutný, Jaroslav (vedoucí práce)
Práce je primárně věnována možnosti využití dat z měření dynamických účinků od pojezdu vlakových souprav a jejich působení na železniční svršek s cílem určit stav podbití železniční konstrukce. Dále se práce zaměřuje na analýzu získaného signálu a určení polohy dvojkolí v měřeném signálu. Železniční dvojkolí je při své jízdě budičem dynamické odezvy na železniční konstrukci, proto je pro mnoho aplikací nezbytné znát polohu tohoto buzení. Jako sekundární výsledek analýz, lze získat i informaci o technickém stavu daného železničního dvojkolí a dle dalších markantů lze usuzovat i na druh a typ vlakové soupravy. Primárně se jedná o rozdělení na soupravy nákladní vs. osobní, a mezi osobními soupravami můžeme rozlišit, zda se jedná o elektrickou jednotku, lokomotivu s osobními vagóny, zda je vlak lokomotivou tažen, nebo je vepředu vlaku řazen řídící vůz a souprava s lokomotivou vzadu jede postrkem atd. Obecně měření v terénu na železniční konstrukci je často nákladné, a to nejen z pohledu vlastní aparatury, ale i z hlediska zajištění lidských zdrojů. Proto je snahou vytvořit levné autonomní zařízení, které by nebylo náročné na instalaci a poskytovalo by potřebná data o drážních vozidlech a železniční konstrukci. Vyvíjený autonomní modul k měření vibrací tato data může poskytovat a na základě nich lze následně vyhodnotit, zda byla konstrukce zatížena jednotlivým drážním vozidlem nebo celou vlakovou soupravou, o jakou vlakovou soupravu šlo, z kolika vozů se daná souprava skládala, jakou měla rychlost a další užitečné informace. Určení rychlosti vlakové soupravy a identifikace náprav jednotlivých vozů této soupravy je základní úlohou, kterou je třeba vyřešit, než je možno pokračovat v dalším zpracování dat. Měření zrychlení kmitání na železniční konstrukci (tj. vibrací) je prováděno primárně za účelem zjištění dynamické odezvy konstrukce na průjezd vlakové soupravy a zjištění chování vlastní železniční konstrukce. Určení jednotlivých náprav vlakové soupravy je pouze mezikrokem k provádění dalších analýz. Signál dynamické odezvy pojezdu vlakové soupravy není přímo určen k identifikaci náprav, vyřešením identifikace náprav z tohoto signálu se však podařilo celou měřící soustavu velmi zjednodušit a zlevnit. Jinak řečeno, není nutno do sestavy zapojovat další modul, který by byl zaměřen čistě jen na identifikaci náprav a vedl by ke zdražení celého systému a zvýšení jeho složitosti (i z pohledu následné instalace na dráze). Určení rychlosti vlakové soupravy a polohy jednotlivých dvojkolí v měřeném signálu je dobrým výchozím bodem pro provádění následných analýz stavu podbití kolejového roštu a chování železniční konstrukce v čase. Z důvodu menší rozmanitosti vozového parku pro osobní dopravu a také z důvodu menšího rozptylu možného zatížení od jednotlivých železničních vagónů, je doporučeno pro hodnocení stavu železniční konstrukce používat při dlouhodobějším měření pouze zatížení od pojezdu osobních souprav. Proto se tato práce v konečné fázi zabývá i problematikou určení typu vlakové soupravy.
Měření a analýza dynamického zatížení působícího na železniční výhybky
Růžková, Jitka ; Pazdera, Luboš (oponent) ; Smutný, Jaroslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem zjednodušené metodiky měření, aplikací této metodiky při reálném měření a vyhodnocením. Teoretická část obsahuje základní informace o dynamických účincích od rázů a vibrací. Dále je popsán postup měření dvou zkoumaných konstrukcí srdcovek stejného typu (srdcovka monoblok s povrchem zpevněným výbuchem) s rozdílným uložením (pružné a klasické). Praktická část obsahuje analýzu naměřených dat, která je provedena v časové a frekvenční oblasti. Cílem práce je ověření funkce pružného uložení srdcovky ve výhybce v porovnání s klasickým upevněním.
Ocelová konstrukce heliportu
Klimeš, Pavel ; Barnat, Jan (oponent) ; Štrba, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem a statickým posouzením nosné ocelové konstrukce heliportu s výškou 20 m, která je situována v lokalitě Praha 1 v nemocničním areálu Na Františku. Součástí práce je rovněž technická zpráva a výkresová dokumentace. Práce obsahuje stanovení zatížení heliportu, a jejich implementaci do výpočtového modelu vytvořeného v programu SCIA Engineer 2015.3. Pomocí ručního výpočtu bylo následně provedeno posouzení namáhání vybraných prutů, spojů a kotvení.
Nosná ocelová konstrukce rozhledny
Klimeš, Pavel ; Šmak, Milan (oponent) ; Hron, Lukáš (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem a statickým posouzením nosné ocelové konstrukce rozhledny s výškou 25 m, která je situována v lokalitě Žabčice. Součástí práce je rovněž technická zpráva a výkresová dokumentace. Cílem práce bylo stanovit zatížení rozhledny (stálé, užitné a klimatické), jejich implementaci do výpočtového modelu vytvořeného v programu SCIA Engineer 2012.0 a pomocí ručního výpočtu pak posouzení namáhání vybraných prutů, spojů a kotvení. Autor práce se zaměřil na klimatická zatížení – vítr a námrazu, které byly stanoveny dvěma postupy pomocí norem ČSN EN 1991-1-4, ČSN EN 1993-3-1 a ČSN ISO 12494. Obě řešení byla vyhodnocena a pro méně příznivé z nich bylo provedeno statické posouzení.
Analýza dynamických účinků působících na výhybkové konstrukce
Vukušičová, Daniela ; Vukušič, Ivan (oponent) ; Smutný, Jaroslav (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na měření a analýzu dynamických účinků ve výhybkách. V rámci práce byly vytipovány dvě výhybky v různém stádiu opotřebení, pozornost byla zaměřena především na oblast srdcovky výhybky, kde dochází k největším dynamickým účinkům. Cílem práce je srovnání výhybek z hlediska dynamického chování a stanovení vlivu opotřebení na dynamické účinky. Součástí práce je sestavení metodiky měření a návrh vhodného matematického aparátu pro vyhodnocení dynamických dějů ve výhybkách.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.